Endodontik Tedavi (Kök Kanal Tedavileri)

Kök kanal tedavisi işlemi, diş kaynaklı ağrıyı dindirmenin ve doğal dişleri ağızda tutmanın en kesin ve en sağlıklı yöntemidir. Dişlerin köklerinde enflamasyon veya enfeksiyon geliştiğinde bu sorunlar için kanal tedavisi işlemine başvurulması gerekilir. Kök kanal tedavisi işlemi esnasında; Endodonti Uzmanı doktorumuz tarafından dişin içerisindeki pulpa (diş özü) uzaklaştırılır; diş çürüğü temizlenir ve dişlerin kanalları dezenfekte edilerek şekillendirilir ve son olarak diş kökü ve dişin görünen kısmı ayrı ayrı olmak üzere özel dolgu maddeleriyle doldurularak başarılı bir operasyon gerçekleştirilir.

Doctor Zen Clinic’te Kanal tedavisi işlemini hangi durumlarda uyguluyoruz?

Kök kanal tedavisi işlemini kliniğimizde gerçeleştirdiğimiz muayene ardından pulpa ve kök kanalları içerisindeki yumuşak dokunun iltihaplandığındığını veya enfekte olduğunu tespit ettiğimizde uygulama ihtiyacı duyuyoruz. Kök kanal tedavisi işlemini gerektiren klinik durumlar ise şu şekilde sıralanabilir:

• Derin çürükler
  • Dişe uygulanan çok sayıda operatif işlemi takiben gelişen pulpa iltihabı
  • Dolgu veya kron restorasyonun yetersiz kalitede olması
  • Dişte oluşan kırık ve çatlaklar

Ayrıca, dişte pulpa hasarına neden olan bir kaza; dişte görünür kırık hattı veya gözle fark edilmeyen çatlaklar zaman içerisinde enfeksiyon gelişmesine neden olabilmektedir. İltihaplanmış veya enfekte olmuş pulpa tedavi edilmezse; ağrıya ve apse oluşumu gibi ciddi diş problemlerine sebep olmaktadır.

Güzelliğin ve sahip olunan fiziksel güç ve enerjinin korunmasında dişlerin çok önemli görevi vardır. Endodontik tedavi (kanal tedavisi) ile dişler ağızda tutulur, doğal gülüş korunur, dişlerin fonksiyonunun işlevi sağlanır; sağlıklı bir şekilde beslenilerek hayatta kalmayı sağlayan en önemli organlardan birisi ellbette doğal dişlerdir. Doğru ağız bakımı ve düzenli diş hekimi kontrolleri ile kök kanal tedavisi görmüş pek çok diş, işlevini yaşam boyu en verimli şekilde sürdürebilmektedir.