ERKEK MEME KÜÇÜLTME

Jinekomasti

Erkeklerde meme bezlerinde oluşan aşırı gelişme ve büyüme olarak tanımlanabilir. Bu hastalık günümüzde fiziksel görünüm bozukluğunun yanında ciddi psikolojik sorunlara da yol açabilmektedir. Bu durum hastanın sosyal hayatını, ilişkilerini ve hayat başarısını büyük bir ölçüde olumsuz etkilemektedir.

Jinekomasti nedenleri nelerdir?

Genellikle ergenlik dönemlerinde hormonal faliyetlerin yoğun olmasından kaynaklı denge sorunu olabilmekte ve meme kısmında normal dışı doku büyümeleri olmaktadır. İlaçların yan etkisiyle veya endokrin kaynaklı rahatsızlıklar da erkeklerde meme büyümesine neden olabilmektedir. Bunların yanı sıra erkeklerde düzensiz beslenme ve obezitelik de jinekomastinin oluşumunda farklı bir etkendir.

Erkeklerde meme büyümesi hangi zamanlarda görülür?

Erkeklerde görülen meme büyümesi çocukluk dönemi, ergenlik dönemi ve 55 yaş üstü dönemlerde görülebilen bir sağlık sorunudur. Bu sorun özellikle 15-18 yaşları arasında gerilemesi gerekirken bazen erişkinlik döneminden sonra gerilemeyerek kalıcı olabilmekte ve erkeklerde kadınsı bir görünüme neden olmaktadır.

Jinekomasti’nin dereceleri

Jinekomasti hastalığı 3 farklı derecede görülür ve meme küçültme ameliyatı da bu derecelere göre farklılık göstermektedir.

• Derecede deri sarkıklığı olmadan yalnızca meme ve yağ doku fazlalığı vardır.
  • Derecede az bir deri sarkması ile birlikte meme ve yağ doku fazlalığı vardır.
  • Derece de fazla bir deri sarkması ile meme ve yağ doku fazlalığı vardır.

Jinekomasti Tedavisi

Meme küçültme ameliyatı öncesi fiziki görünüm ve mevcut göğüs dokusunun incelemesi yapılır. Meme dokusunun büyüklüğü uzman doktorlarımız tarafından detaylıca incelenir ve herhangi bir göğüs başı akıntısı veya başka bulguların olup olmadığı gözlemlenir. Sonrasında karaciğer hastalığı, tiroid hastalığı veya böbrek hastalıklarından herhangi birisinin varlığı olup olmadığı teşhiş edilir ve herhangi bir sorun görülmediği takdirde meme küçültme amaliyatı için işlemler başlatılır. Meme küçültme ameliyatı hastanın durumuna göre genel anestezi veya lokal anestezi ile yapılabilir. Yapılan anestezi sonrası operasyon 1 saat kadar sürer. Amaliyat sonrası hastalarımızın hastanede kalmasına gerek yoktur fakat ameliyat sonrası 2-3 saat kadar ağrınız olabilir.